14 februari 2011

Ik reed met Taylor Phinney.....

14 februari 2011

Over enkele jaren zult u, lezer, de waarde van deze woorden kunnen wegen. De jongeheer Phinney (20) staat te boek als een van de grootste wielertalenten van dit moment. Hij rijdt voor de BMC-ploeg, waar ook Karsten Kroon (uit Dalen) zijn niet misse krachten inzet. Beide rijden vanaf morgen de 6-daagse Ronde van Oman. Ik denk dat Taylor wel eens de 5e etappe zou kunnen gaan winnen, een tijdrit van 16 kilometer, met de nodige kilometers omhoog.
 http://www.bmc-racing.com/int-en/team/news/team/phinney-will-start-tour-of-oman-for-bmc-racing-team.html
Vorige week (7 februari) besteeg ik in gezelschap van Dario Trabucco de Monte Serra, de gekende trainingsberg (Thomas Dekker) iets bezuiden Lucca, vanaf Buti. Ongeveer halverwege werden wij snoeihard voorbijgereden door Taylor. Hij legde daar een laatste test af, een test die vanuit de auto door ploegleider Lelangue werd gefilmd. Nou, volgens ons was die test wel geslaagd. Wij hebben ongeveer 9,5 meter (optimistische schatting) langszij kunnen rijden; luttele seconden later was hij reeds uit zicht verdwenen. Maar goed, we staan wel op de film. Het Gaul-kostuum is dus bij deze vereeuwigd. Nuancering: het duurt voor Taylor nog een dikke 40 jaar voordat hij de leeftijd van schrijver dezes zal hebben bereikt.


3 opmerkingen:

  1. Heb je nog een foto van hem kunnen maken???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooizo Yupi..wij zijn hier Palermo om eens helemaal niets te doen..maar dat lukt slecht.We hebben daarvoor te weinig rust onze lijven. Leuk idee van die web log, wil ik ook wel eens zien. Fiets&genietzenog. Wij moeten helaas bijna weer terug..henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, geen foto gemaakt. Moest de aandacht bij de weg houden om er het tempo in te houden. Andersom is wel gelukt: mijn fietsmakker en ik staan op hun film... Kunnen ze weer een avondje lachen...

    BeantwoordenVerwijderen